چکیده: این مطالعه برای بررسی رابطه هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی نیز برای بررسی مؤلفههای هوش هیجانی و ابعاد فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شاخه های نظری شهرستان رامهرمز در سال تحصیلی 94-93 انجام شد. روش تحقیق همبستگی است. جامعه آماری پژوهش دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان بودند. نمونه 126 نفر از دانشآموزان بودند که به روش نمونهگیری از نوع خوشهگیری میباشد . برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای استاندارد هوش هیجانی شات و همکاران (1998) و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی بروسو (2007) استفاده شد و اطلاعات از طریق نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شدند . از همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه استفاده شد نتایج بیانگر رابطه منفی و معنادار بین هوش هیجانی و فرسودگی تحصیلی (0/567= r) بودند. همچنین بین مؤلفههای هوش هیجانی و ابعاد فرسودگی تحصیلی رابطه منفی و معنادار وجود دارد. پس توجه به مؤلفههای هوش هیجانی میتواند باعث کاهش فرسودگی تحصیلی شود.
فهرست مطالب: چکیده مقدمه روش ابزارهای جمعآوری اطلاعات مقیاس هوش هیجانی مقیاس فرسودگی تحصیلی نتایج و یافتههای پژوهش بحث و نتیجهگیری منابع
تعداد مشاهده:
1694
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 12
حجم فایل:146
کیلوبایت
قیمت:
2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش