فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

پایان نامه بررسی تطبیقی نحوه گذران اوقات فراغت و عوامل موثر بر آن


	پایان نامه بررسی تطبیقی نحوه گذران اوقات فراغت و عوامل موثر بر آن


بخشی از مقدمه:
تمدن صنعتی و نظام زندگی متناسب با آن ، مسائل و موضوعات مختلفی را فرا روی ما گشوده است. بیشتر این موضوعات در گذشته در نظام سنتی به شکل کنونی مطرح نبوده و ابعاد و پیچیدگی فعلی را نداشته است.
امروزه به کمک تکنولوژی و ابزارهای مرتبط با آن به توانایی های شگرفی نائل شده ایم. هر چند در این زمینه بعضا انسانیت خویش را نشناخته و به نوعی از خود بیگانه شده ایم. در اوایل انقلاب صنعتی ساعات کارگران تا ١٥ ساعت در روز هم می رسید بنابراین با توجه به میزان ساعات خواب، زمان قابل توجهی برای فراغت باقی نمی ماند. امروزه صحبت از ٤٤ ساعت کار در هفته است و این در شرایطی که دو روز آخر هفته در بسیاری از کشورها و ادارات و کارخانه ها تعطیل است. بنابراین یک رابطه معکوس بین ساعات کار و اوقات فراغت وجود دارد که با ازدیاد یکی از میزان دیگری کاسته می شود. تقریبا همه افراد بشر دارای ساعات فراغت هستند و میزان این ساعات با توجه به کاهش ساعات کار در هفته ما پایین آمدن سن بازنشستگی، افزایش طول عمر و عوامل دیگر افزایش یافته است. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، اگر اندیشمندی قصد مطالعه جامعه شناسی در فراغت را می نمود به مانند این بود که وی اعلام دارد قصد مطالعه جامعه شناسی دوچرخه سواری را دارد چرا که در آن زمان هنوز فراغت به عنوان پدیده ای جامعه شناختی برای خود جایگاهی کسب نکرده بود با پیشرفت صنعت و تکامل علوم و به خصوص علوم انسانی و جامعه شناسی به تدریج پدیده فراغت در عرصه مباحاث رفاهی و جامعه شناسی برای خود جایگاهی ویژه بدست آورد به طوری که اکنون برنامه ریزی در جهت گذران بهینه اوقات فراغت به ویژه در شهرهای بزرگ جهان و از جمله ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ...

فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه 
طرح مساله 
ضرورت واهمیت تحقیق 
اهداف تحقیق 
سوالات تحقیق 
فصل دوم
بخش اول: نظریه ها و دیدگاه های مرتبط با اوقات فراغت
تعاریف لغوی ومفهومی اوقات فراغت 
تاریخچه اوقات فراغت 
تاریخچه فراغت در ایران 
طبقه بندی اوقات فراغت 
کارکردهای اوقات فراغت 
مقاصد اوقات فراغت 
موانع موجود در اوقات فراغت 
عوامل موثر بر رفتار افراد در گذران اوقات فراغت 
مکاتب و دیدگاههای نظری 
مکاتب فلسفی 
ایده الیسم 
رئالیسم 
پراگماتیسم 
مکاتب جامعه شناختی 
کارکردی ساختاری 
کنش متقابل نمادین 
مارکسیسم 
فمینیسم 
پست مدرن 
دیدگاه های روانشناختی 
نظریه ی نئولینگر
نظریه ی انگیزشی آهولا
نظریه رشد
نظریه های محوری 
نظریه ادینگتون 
نظریه دومازدیر
نظریه پارکر
نظریه کاپلان 
نظریه نومیر
دیدگاه اسلام 
اوقات فراغت وچند واژه دیگر
اوقات فراغت وکار
اوقات فراغت وسبک زندگی 
اوقات فراغت وجنسیت 
اوقات فراغت مجازی 
بخش دوم: جوانان ،رویکردها،جوانان واوقات فراغت
مقدمه 
مفهوم جوانی 
تاریخچه جوانی 
نظریه های جوانی 
جوانان وفراغت 
ویژگی های فرهنگ فراغتی جوانان 
جوانان وفراغت مجازی 
بخش سوم: چارچوب نظری پژوهش
چارچوب نظری 
مدل تحلیلی 
فرضیات پژوهش 
بخش چهارم: پیشینه ی نظری پژوهش (تحقیقات انجام شده در داخل وخارج 
فصل سوم
روش شناسی
مقدمه 
جامعه آماری 
روش نمونه گیری 
حجم نمونه 
تکنیک گردآوری وتحلیل داده ها
اعتبار وپایایی 
مفاهیم و تعاریف متغیر ها
فصل چهارم
تجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه 
آزمون فرضیات 
فصل پنجم
نتیجه گیری
مقدمه 
خلاصه تحقیق 
نتیجه گیری 
پیشنهادات و راهکارها
محدودیت های تحقیق 
منابع و ماخذ

تعداد مشاهده: 1186 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 161

حجم فایل:1,280 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم اجتماعی و جامعه شناسی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

پرسشنامه استاندارد سبک دلبستگی (هزن و شیور)


	پرسشنامه استاندارد سبک دلبستگی (هزن و شیور)


توضیحات:
این پرسشنامه توسط هزن و شیور (1987) ساخته شده و در ایران توسط رحیمیان بوگر و همکاران (1383) بر روی پرستاران بیمارستان­های دولتی شهر اصفهان هنجاریابی شده است. این پرسشنامه دارای 15 گویه است که به هر یک از سه سبک دلبستگی، ایمن، اجتنابی و دوسوگرا 5 گویه تعلق می­ گیرد. نمره­ گذاری در مقیاس لیکرت از هرگز (نمره 0) تا تقریباً همیشه (نمره 4) صورت می ­گیرد. ...
به همراه روایی و پایایی، نحوه نمره گذاری، تفسیر نتایج و منبع پرسشنامه که در متن آورده شده  است.


تعداد مشاهده: 1312 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 2

حجم فایل:12 کیلوبایت

 قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

حل معادله دیفرانسیل با مشتقات جزئی از نوع بیضوی


	حل معادله دیفرانسیل با مشتقات جزئی از نوع بیضوی


مقدمه:
هنگامی که یک معادله دیفرانسیل با مشتقات جزیی بیضوی گسسته می شود، نتیجه مستقیم آن یک دستگاه معادله جبری خطی می باشد.روشهای عددی متفاوتی برای برخورد با دستگاه معادلات تفاضل محدود حاصل از معادله دیفرانسیل با مشتقات جزیی بیضوی وجود دارد.
در این متن حل معادله دیفرانسیل با مشتقات جزئی از نوع بیضوی را مورد بررسی قرار می دهیم. یک معادله بیضوی معمولا در مسایل فیزیکی که شامل یک سیستم در حال تعادل می باشد ایجاد می شود. بنابراین متغیر زمان وجود ندارد و در این مسایل پایداری روش تفاضلی نقش اساسی را بازی نمی کند.
فهرست مطالب:
مقدمه
 توزیع دما در میله
Shooting Method
حل به کمک دستگاه معادلات دیفرانسیل
 شرایط مرزی از نوع مشتق ( شرایط مرزی نیومن )
حل به کمک روشهای تکرار
تسریع همگرایی در روش لایب من (Liebman)
معادله پواسون
شرط مرزی از نوع مشتق

تعداد مشاهده: 1843 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:58 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک و رشته های مرتبط


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش

پلان ساختمان 4 طبقه، 12 واحدی


	پلان ساختمان 4 طبقه، 12 واحدی


توضیحات:
اتوکد پلان ساختمان 4 طبقه، 12 واحدی

تعداد مشاهده: 1276 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: dwg

حجم فایل:832 کیلوبایت

 قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته معماری و عمران

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل اتوکد و قابل ویرایش

بررسی رابطه فراشناخت با هوش هیجانی در بین دانش‌آموزان دختر


	بررسی رابطه فراشناخت با هوش هیجانی در بین دانش‌آموزان دختر


بخشی از مقدمه:
میل به دانستن وتلاش برای دانستن و فهمیدن از ویژگی‌های جدائی ناپذیر وجود آدمی است. از این رو، ذهن انسان همواره درگیر انبوهی از پرسشها بوده است . ودر این میان این پرسش اساسی که فرد درباره دانستن چه می‌داند، وچگونه و تا چه حد می‌داند جایگاه خاص خود را داشته است. امروزه اهمیت یادگیری برای هیچ کس پوشیده نیست، و تمام مراکز آموزشی چه رسمی و غیر رسمی هدف اصلی آنها یادگیری و ایجاد تغییر در رفتار مخاطبین است . از این رو، بشر هر روز به دنبال یادگیری‌های جدیدی می‌رود و می‌خواهد که هر چه بیشتر یاد بگیرد، چون لازمه زندگی، بقاء و دوام در دنیای کنونی، یادگرفتن و به دنبال یادگیری‌های جدید رفتن است.
انفجار اطلاعات و افزایش روز‌افزون دانش بشری از یک طرف و اهمیت مقوله یادگیری که توضیح داده شد از طرف دیگر ذهن بشر را بر آن داشت تا روشهایی را برای بهتر یادگرفتن ، عمیق‌یادگرفتن و سریع‌یادگرفتن خلق و کشف نماید .
بیشتر روشها و فنون جدید یادگیری به طور عمده در روانشناسی خبرپردازی ریشه دارند، و تازه‌ترین دیدگاه یا رویکرد روانشناسی یادگیری، رویکرد خبرپردازی یا پردازش اطلاعات نام دارد . در این دیدگاه، یادگیری به جریان دریافت محرکهای محیطی به وسیله گیرنده‌های حسی و گذر این محرکها از حافظه حسی و حافظه کوتاه‌مدت، معنی‌دار شدن و در نهایت قرارگرفتن در حافظه بلند‌مدت گفته می‌شود (سیف ، 1380)
بر طبق این رویکرد تدابیر و روشهایی که به پردازش اطلاعات کمک کند به یادگیری و یاداوری کمک خواهد کرد، که روانشناسان حوزه روانشناسی خبرپردازی از آن تدابیر به راهبردهای یادگیری و به طور دقیق‌تر راهبردهای شناختی و فراشناختی یاد‌کرده‌اند. (سیف ، 1380)
مفهوم فراشناختبرای اولین بار در اواسط دهه 1970 معرفی شد و در پیشینه پژوهشی بیشتر با نام فلاول متداعی است.

فهرست مطالب:
فصل اول کلیات
مقدمه
ضرورت مسئله
اهداف پژوهش
الف) هدف اصلی
سوالهای تحقیق
تعاریف مفهومی و عملیاتی
ب ) تعاریف عملیاتی
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
یادگیری
فراشناخت
هوش هیجانی
تحقیقات انجام شده
فصل سوم روش شناسی
طرح تحقیق
جامعه آماری
حجم نمونه
روش پژوهش
ابزار گرد آوری داده ها
پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)
روش اجرا
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها
تحلیل استنباطی
فصل پنجم بحث و بررسی سوالهای پژوهش
محدودیت ها
پیشنهاد ها
منابع

تعداد مشاهده: 665 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:115 کیلوبایت

 قیمت: 7,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش