فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

ارائه راهکارهایی برای ارتقاء هوش فرهنگی مدیران دولتیِ دست اندر کار امور بین المللی


	ارائه راهکارهایی برای ارتقاء هوش فرهنگی مدیران دولتیِ دست اندر کار امور بین المللی


چکیده:
در این پژوهش با مطالعه سازه جدید و چند وجهی هوش فرهنگی، به دنبال ارائه راهکار هایی برای ارتقاء این قابلیت در مدیران دولتی دست اندرکار در امور بین الملل هستیم. جامعه مورد نظر دیپلمات های برجسته و ماموران سابق وزارت خارجه در سایر کشورها (کسانی که در پست های سفارت یا کارداری قرار داشته اند) و معاونان، مدیران کل و رؤسای ادارات وزارت خارجه بوده و جامعه در نظر گرفته شده جهت سنجش سطح هوش فرهنگی و سایر تحلیل های حاصل از پرسشنامه،‌ علاوه بر گروه مذکور، کارکنان سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد وزارت امور خارجه نیز می باشند تعداد نمونه های انتخاب شده برابر 20 نفر است. حجم نمونه پرسشنامه 140 نفر است. برای انتخاب نمونه های مصاحبه از روش غیر تصادفی و قضاوتی و به طور مشخص نمونه گیری گلوله برفی  استفاده شده است. برای نمونه‌گیری جهت گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه هوش فرهنگی، از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده می-شود. در این تحقیق از تکنیک تحلیل محتوا و روش آنتروپی شانون برای پردازش داده های حاصل از مصاحبه و همچنین برای تجزیه تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه از روشهای مختلف توصیفی و استنباطی استفاده شده است نتایج نشان داد که: بین هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی شناختی ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد.بین هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی انگیزشی ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد. بین هوش فرهنگی فراشناختی و هوش فرهنگی رفتاری ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد.  بین هوش فرهنگی شناختی و هوش فرهنگی انگیزشی ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد.  بین هوش فرهنگی شناختی و هوش فرهنگی رفتاری ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد. بین هوش فرهنگی انگیزشی و هوش فرهنگی رفتاری ارتباط معنادار و مثبتی وجود دارد. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌های پرسشنامه بیان می‌دارد که کلیه مؤلفه های هوش فرهنگی در وضعیت مناسبی  قرار دارد و در میان عوامل مربوط به هوش فرهنگی در وزارت امور خارجه، هوش فرهنگی انگیزشی دارای بالاترین میانگین رتبه و هوش فرهنگی فراشناختی، شناختی و رفتاری به ترتیب رتبه های پایین تری دارند. بنابراین می بایستی ابتدا هوش فرهنگی رفتاری و بعد از آن به ترتیب هوش فرهنگی شناختی، فراشناختی و در نهایت هوش فرهنگی انگیزشی تقویت شود.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق    
1-1 ) مقدمه    
1-2) مسأله اصلی تحقیق    
1-3) تشریح و بیان موضوع    
1-4) ضرورت و اهمیت انجام تحقیق    
1-5) سابقه تحقیقات و مطالعات گذشته    
1-6) سؤالات تحقیق    
1-7) اهداف انجام تحقیق    
1-8) روش انجام تحقیق    
1-9) روش های گردآوری اطلاعات    
1-10) قلمرو تحقیق    
1-11) جامعه و نمونه آماری    
1-11-1) جامعه آماری    
1-11-2) نمونه آماری    
13-1) روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات    
14-1) تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق    
فصل دوم: ادبیات تحقیق    
2-1) مقدمه    
2-2) تعریف هوش و انواع آن    
2-2-1) هوش چندگانه    
2-2-2) هوش عاطفی    
2-2-3-1) هوش عاطفی و بهره هوشی    
2-2-3-2) هوش عاطفی در محیط کار    
2-3) هوش فرهنگی    
2-3-1) تئوری هوش فرهنگی    
2-3-2) عناصر هوش فرهنگی    
2-3-3) ... 
2-3-4) مدل موفقیت جهانی مدیران و نقش هوش فرهنگی در آن    
2-3-5)  ارتباط هوش فرهنگی و تجارب و مأموریتهای برون مرزی    
2-3-6) انواع شخصیتها در هوش فرهنگی    
2-3-7) تقویت و توسعه هوش فرهنگی    
2-3-8) رویکرد هوش فرهنگی در آموزش میان فرهنگی    
2-3-8-1) آموزش دادن جنبه فراشناختی - شناختی    
2-3-8-2) آموزش جنبه انگیزشی    
2-3-8-3) آموزش جنبه رفتاری    
2-3-8-4) یکپارچه کردن ابعاد هوش فرهنگی    
فصل سوم: روش تحقیق    
3-1) روش تحقیق    
3-2) تحقیق کیفی و کمی    
3-2-1) روابط تحقیق کیفی و کمی    
3-2-2) تلفیق تحقیق کیفی و کمی    
3-3) روشهای جمع آوری اطلاعات    
3-4) مصاحبه    
3-4-1)  مراحل فرایند مصاحبه    
3-4-2) مزایا و معایب مصاحبه    
3-5) پرسشنامه    
3-6) روایی و پایایی ابزار پژوهش    
3-6-1) پایایی (قابلیت اعتماد) مصاحبه    
3-6-2) پایایی در تحلیل محتوا    
3-6-2-1) محاسبه پایایی بازآزمون    
3-6-2-2) محاسبه پایایی بین دو کُدگذار    
3-6-3) اعتبار (روایی) مصاحبه     
3-6-4) پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامهها    
3-6-5) تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه    
3-6-5-1) بررسی میزان حجم نمونه در تحلیل عاملی    
3-6-5-2) مراحل اجرای تحلیل عاملی اکتشافی    
3-6-5-3) تحلیل عاملی تاییدی مدلهای اندازه گیری    
3-6-5-4) تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه هوش فرهنگی    
3-6-5-5) مدل اندازه گیری هوش فرهنگی با استفاده تحلیل عاملی تاییدی    
3-7) جامعة آماری    
3-8) قلمرو مکانی تحقیق    
3-9) قلمرو زمانی تحقیق    
3-10) نمونه آماری و روش نمونهگیری    
3-10-1) حجم نمونه مصاحبه    
3-10-2) روش نمونهگیری برای مصاحبه    
3-10-3) حجم نمونه پرسشنامه    
3-10-4) روش نمونهگیری پرسشنامه    
3-11) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات    
3-11-1) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات مصاحبه    
3-11-2) روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه    
3-11-2-1) آزمون دو جمله‌ای    
3-11-2-2) تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن    
3-11-2-3) ضریب همبستگی    
3-11-2-4) مدل معادلات ساختاری    
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات    
4-1) مقدمه    
4-2) تحلیل محتوای کیفی مصاحبهها    
4-2-1) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی فراشناختی    
4-2-2) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی شناختی    
4-2-3) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی انگیزشی    
4-2-4) روشهای ارتقاء هوش فرهنگی رفتاری    
4-2-5) روشهای عمومی ارتقاء هوش فرهنگی    
4-3) تحلیل محتوای کمی مقولات مصاحبه با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون    
4-3-1) مراحل تکنیک آنتروپی شانون    
4-4) تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه    
4-4-1)آمار توصیفی پرسشنامه    
4-4-2) آمار استنباطی    
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات    
5-1) مقدمه    
5-3) بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمونهای همبستگی و مدل معادلات ساختاری    
5-4) بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون دو جمله‌ای    
5-5) بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون تحلیل واریانس فریدمن    
5-6) ارائه پیشنهادات    
5-6-1) پیشنهادات بر مبنای یافته‌های تحقیق    
5-6-2) پشنهادات برای تحقیقات آتی    
5-7) محدودیت‌های تحقیق    
فهرست منابع و مأخذ    
پیوستها    
پیوست 1: پرسشنامه سنجش هوش فرهنگی    
پیوست 2: سؤالات مصاحبه    
فهرست جدول ها
فهرست نگاره ها

تعداد مشاهده: 1214 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 164

حجم فایل:2,181 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.