فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

کاربینی سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک، بهمراه پاورپوینت


	کاربینی سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک، بهمراه پاورپوینت


فرایند کار:
امروزه ادارات گمرک با مشکلات مهمی که ناشی از افزایش حجم کار، ثابت ماندن یا کاهش سطح منابع، انتظارات اقتصادی بالا و فشار تأمین درآمدهای دولتی، تسهیل تجارت، سیاست‌های تجاری، حمایت‌های اجتماعی و تأمین امنیت ملی است، مواجه هستند. به منظور مقابله با این فشارها، گمرکات سراسر جهان به‌دنبال بهره‌برداری از فناوری اطلاعات به‌عنوان ابزاری جهت افزایش تأثیر و کارآیی خود هستند. تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر بسزایی بر عملکرد گمرکات خواهد داشت، چه از لحاظ محدوده تجاری که گمرک در آن فعالیت می‌کند و چه از حیث مسئولیت‌های روزمره‌ای که انجام می‌دهد. نگرش‌های نوین تجاری و رقابت تنگاتنگ در عرصه تجارت، شرکت‌های تجاری بزرگ در سراسر جهان را برآن داشته است که سرمایه عظیمی را معطوف فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های آن کنند.  فن آوری اطلاعات با محوریت دانش و خردگرایی انسان و اندیشه هایش به منظور بهره برداری از اندیشه و سپردن امور تکراری و غیر اخلاق به ماشین و همچنین افزایش کارایی و آزادسازی مهارتهای انسانی، در دهه های اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته است. فناوری اطلاعات که حاصل تلاقی پردازش داده ها، ارتباطات و مخابرات می باشد، باعث مکانیزه شدن سیستم های ارتباطی و افزایش ظرفیت های انتقال داده، شده است و این امر موجبات افزایش سرعت وکیفیت تصمیم گیری و مدیریت کالا را فراهم ساخته است.دفتر فناوری اصلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران، در راستای تحقق یکی از محورهای پنجگانه طرح جامع گمرک نوین، ارتقا و بروزآوری فن آوری های مورد استفاده در سازمان با توجه ویژه به فن آوری اطلاعات، با بهره گیری از سامانه های متمرکز اطلاعاتی در راستای ارتقا سطح عملکرد کسب و کار سازمان، امکان ارایه خدمات گمرکی بهینه، تعامل کارامد با سازمانهای همجوار و بین المللی گمرکی و صیانت شایسته از حقوق دولت، جامعه و ذینفعان کلیدی با توجه ویژه به توسعه بسترهای ارتباطی و امنیت اطلاعات معطوف داشته است.
 در همین راستا به تشریح سامانه های متمرکز اطلاعاتی و نیز اقدامات انجام شده توسط این دفتر که منجر به بهبود اساسی در وضعیت زیرساختهای اطلاعاتی و امنیتی گمرکات کشور گردیده پرداخته می شود.
مراحلی که گمرکات باید برای مدرنیزه شدن در راستای آن حرکت کنند.
مرحله اول: ادارات گمرک به کنترل فیزیکی کالاهایی می‌پردازند که نیازمند سطح بالایی از آزمایش‌های فیزیکی و ارائه اسناد کاغذی است. در این قسمت جایی که می‌توان اتوماسیون را به کار گرفت، معمولاً فقط منحصر به پردازش اظهارنامه‌های گمرکی و ارزیابی حقوق و عوارض گمرکی است که غالباً پس از ورود کالا به وقوع می‌پیوندد و توجه محدودی به تحقق و بررسی و تحلیل مدیریت خطر به منظور تشخیص واردات و صادرات پرخطر و مظنون صورت می‌گیرد.

تعداد مشاهده: 2722 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:209 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    جهت استفاده دانشجویان رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word در 14 صفحه و فایل پاورپوینت 22 صفحه، قابل ویرایش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.