مقدمه: در عصری که مسائلی مثل کنترل جمعیت به دلیل انفجار جمعیت و در نتیجه کاهش زاد و کاهش تعداد دانش آموزان جامعه آموزشهای از راه دور مطرح است، ضرورت تشکیل کلاسهای چند پایه در مدارس امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و این در حالی است که انتظار والدین و جامعه از مدارس برای تربیت و آموزش مناسب فراگیران با توجه به مقتضیات زمان بالا بوده و این مهم را می طلبد که مسئولین مربوطه بررسی مدقّانه ای را در مورد کلاسهای چند پایه، نقاط ضعف و قوت آنها، نحوه تشکیل، چینش، اداره و مدیریت و نحوه ی کنترل آنها و راههایی برای تقویت نقاط قوت و افزایش مزایا و کاهش نقاط ضعف و معایب آنها انجام داد. در مقاله حاضر سعی بر آن است که بعد از بیان تعریف، اهمیت، ضرورت و تاریخچه ی تشکیل این کلاسها، بررسی مختصری راجع به: علل و دلایل تشکیل کلاسهای 6 پایه، چگونگی اداره آنها تدریس برای پایه های مختلف در یک زنگ، معایب و محاسن این کلاسها انجام داده و سپس به بررسی اجمالی کلاسهای چند پایه ی یک نمونه پرداخته و کلاسهای چند پایه را از زبان یک معلم چند پایه جویا شده و در نهایت به نتیجه گیری و ارائه ی راهکار می پردازیم با امید به این که سهم هر چند بسیار مختصری در این راه دراز داشته باشیم.
فهرست مطالب: مقدمه شیوه مدیریت کلاس های چند پایه اهمیت کلاس های چند و پایه و ضرورت آن مشکلات کلاس های چند پایه: شیوه های اداره ی کلاس چند پایه محاسن کلاس های چند پایه: طراحی آموزشی و مدیریت زمان تقویت بنیه علمی معلمان آموزش معلمان و مدیران در ایران فواید آموزش های کوتاه مدت مدیران ومعلمان چند پایه عوامل موثر بر کیفیت کار کلاسهای چند پایه بر اساس پژوهش راسل و دیگران به نقل از نیلر انواع مهارتهای زندگی در دوره ی ابتدایی مزایا و معایب نظام آموزشی طریقه مشترک محوری و گروهی نحوه ترکیب کلاس ها در مدارس چند پایه ترکیب بندی کلاسها تردد همکاران در مدارس چند پایه اختلاط دانش آموزان(دختر و پسر) ترکیب جنسیتی فراگیران جمع بندی و نتیجه گیری سخن آخر منابع
تعداد مشاهده:
1063
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 46
حجم فایل:426
کیلوبایت
قیمت:
5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی، روانشناسی و دبیران
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش