فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

پاورپوینت تست هوش (IQ test)


	پاورپوینت تست هوش (IQ test)


برای شروع دقت کنید:
تست هوش باید پس از خواندن سئوال در عرض فقط 30 ثانیه به آن جواب درست را بدهید در پایان تعداد پاسخهای درست شما ضرب در ۱۰ میشود و میزان آی کیو شما را نشان میدهد.
(آسانی سوالات شما را گول نزند !!!)

تعداد مشاهده: 1630 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:297 کیلوبایت

 قیمت: 500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    جهت استفاده علاقه مندان به سنجش هوش و IQ


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب پاورپوینت

پلان معماری ساختمان مسکونی 200 متری


	پلان معماری ساختمان مسکونی 200 متری


توضیحات:
این فایل شامل پلان معماری ساختمان مسکونی 200 متری فایل اتوکد می باشد.

تعداد مشاهده: 5707 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: dwg

تعداد صفحات: 1

حجم فایل:446 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته معماری و عمران

  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی فایل اتوکد قابل ویرایش

پایان نامه تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته


	پایان نامه تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته


چکیده:
این پایان نامه به تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیرفارسی زبانان سطح پیشرفته می پردازد. سوالاتی که این پژوهش به دنبال پاسخ به آنها بوده است عبارتند از:
1- کارآمدترین نظریه برای آموزش واژه کدام نظریه است؟
2- آیا بهترین روش برای آموزش واژه به زبان آموزان غیرفارسی زبان روش حوزه های معنایی است؟
3- آیا آموزش واژه ها براساس نظریه حوزه های معنایی در سطوح زبانی مختلف با هم تفاوت دارد؟
4- آیا روش حوزه های معنایی محدودیتی در نوع سوال ها ایجاد می کند؟
فرضیه های این تحقیق عبارتند از:
1- بهترین نظریه برای آموزش واژه نظریه حوزه های معنایی است.
2- کارآمدترین روش آموزش واژه روش حوزه های معنایی است.
3- آموزش واژه در سطوح زبانی مختلف با هم تفاوت دارد.
4- روش حوزه های معنایی در نوع سوالها محدودیت ایجاد می کند.
اهداف تحقیق:
1- تهیه و تدوین متن های آموزش واژه
2- تبیین نظریه حوزه های معنایی
3- بررسی کارآمدی روش حوزه های معنایی در آموزش واژه
این نوع تحقیق، تحقیقی نظری است که برپایه ی مطالعات کتابخانه ای انجام شده است. پایان نامه حاضر در 5 فصل تهیه شده است: فصل اول کلیات تحقیق، فصل دوم: مطالعات پیشین، فصل سوم: به تهیه و تدوین متن های آموزش واژه می پردازد، فصل چهارم: شامل ده متن آموزشی براساس موضوعات مختلف فرهنگی، ادبی، تاریخی، اجتماعی است، فصل پنجم: خلاصه و نتیجه، شامل بیان خلاصه ای از فصول مختلف و نتایج تحقیق و نیز پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی.
واژه های کلیدی: حوزه های معنایی ، مدخل های واژگانی، تجزیه مولفه ای، اهمیت معنایی، تثبیت معنا، کوچکترین صورت آزاد، تعمیم افراطی.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل نخست: کلیات    
1-1 مقدمه    
1-2 بیان موضوع    
1-3 هدف تحقیق و اهمیت آن    
1-4سوالات و فرضیه های تحقیق    
1- 5 مفاهیم     
1-5-1 واژه     
1-5-2 آموزش     
1- 5- 3 نظریه آموزش     
1- 5- 4 یادگیری     
1- 5- 5 رابطه ی آموزش و یادگیری     
1-5-6 مقایسه آموزش با یادگیری     
1- 5- 7 حوزه های معنایی     
1-5-8 خلاصه     
فصل دوم: مطالعات پیشین     
2-1 اهمیت واژه و مطالعات انجام شده در زمینه ی آموزش واژه     
2-2 فرایندهای واژه سازی     
2- 2-1 انواع فرایندهای واژه سازی     
2-2-1-1 تصریف     
2-2-1-2 اشتقاق     
2-2-1-3 ترکیب     
2-2-1-4 قرض گیری /وام گیری     
2-2-1-4-1 ترجمه قرضی /عاریتی      
2-2-1-5 گسترش/تعمیم     
2-2-1-6 تخصیص    
2-2-1-7 کوتاه سازی    
2-2-1-7-1 سر واژه سازی    
2-2-1-7-2 اختصار سازی    
2-2-1-7-3 پسین سازی    
2-2-1-7-4 بریدن    
2- 2- 1- 8 تبدیل    
2-2-2-1-9 ادغام / آمیزش    
2-2-1-10 ابداع    
2-2- 1-11 نام آوا    
2- 2- 1- 12 مضاعف سازی    
2-3- انواع واژه    
2-3- 1 واژه های قاموسی و واژه های دستوری نقش نما    
2-3-2 واژه های دریافتی و واژه های تولیدی    
2-4- سیر تحول واژه    
2-4-1 دوره ی بی توجهی به واژه    
2-4-2 دلایل بی توجهی به آموزش واژه در گذشته    
2-4-3 دوره ی توجه    
2-4-4 دوره ی پیشرفت    
2-5 یادگیری واژه    
2-5-1 مراحل یادگیری واژه    
2-6 اصول اساسی در آموزش زبان    
2-7 راهکارهای یادگیری و یاد آوری     
2-7-1 انواع راهکارهای یادگیری    
2-8 عوامل درون واژه ای موثر بر یادگیری واژه    
2-9 انواع راهکارهای یادگیری واژه    
2-9-1 راهکارهای مبتنی بر تکرار واژه / معنای واژه    
2-9-2 راهکارهای مبتنی برتجزیه و تحلیل ویژگی واژه    
2-9-3 راهکارهای مبتنی بر شرح و تفصیل ساده     
2-9-4 راهکارهای مبتنی بر شرح و تفصیل پیچیده     
2-10 روش یارگیری حافظه     
2-11 آموزش واژه    
2-12 روش ها آموزش  واژه     
2-2-1 روش مستقیم و روش غیر مستقیم     
2-12- 1-1 روش مستقیم     
2- 12-1-1-1 آموزش راهکارها    
2-12-1- 1- 2 گسترش واژه + آموزش صریح    
2-12-1-1-3 فعالیت های کلاس     
2-12-1-2 روش غیر مستقیم     
2-12-1-2-1 متن به تنهایی     
2-12-2-1 فعالیت های برنامه ریزی نشده     
2-12- 2- 2 فعالیت های برنامه ریزی شده  روش های آموزش واژه     
2-12-2-2 -1 آموزش واژگان غیر فعال     
2-12-2-2-1-1 تکرار     
2-12-2-2-1-2 روش های جفت پیوسته     
2-12-2-2-1-3 فهرست واژه     
2-12-2-2-1-4 روش واژه کلیدی     
2-12-2-2-1-5 روش ترجمه     
2-12-2-2-1-6 آموزش با کمک روابط واژگانی     
2-12- 2-2-1-7 ارائه ی تصویر      
2-12-2-2-1-8 اجرای نمایش     
2-12- 2-2-1-9 خانواده های واژگانی     
2-12-2-2-1-10 روش های معنایی    
2-12-2-2-1-10-1 روش حوزه های معنایی    
2-12-2-2-1-10-2 تجزیه و تحلیل مولفه های معنایی    
2-12-2-2-1-11 روش شاگرد محوری : دفترچه ی واژگانی     
2-12-2-2-1-12 کاربرد فرهنگ     
2-12-2-2-1-13 یادگیری واژه از طریق بافت     
2-12-2-2-2 آموزش واژگان فعال     
2-12-2-2-2-1 روش سلسه مورسیا و روزن ویگ     
2-12-2-2-2-2 روش پیجین سازی     
2-12-2-2-2-3 روش لوکاس     
2-13 تعداد واژه     
2-14 انتخاب واژه     
2-15 معیارهای انتخاب واژه     
2-16 ارائه ی واژه     
2-17 وسایل کمک آموزش دیداری و یادگیری     
2-18 ملاحظات معنی شناختی     
2-18-1 معنی شناسی ساختاری     
2-18-2 حوزه های معنایی    
2-18-3 انواع حوزه های معنایی     
2-18-4 روابط معنایی    
2-18-4-1 هم معنایی    
2-18-4-2 شمول معنایی    
2-18-4-3 با هم آیی    
2-18-4-4 رابطه جزء- کل    
2-18-4-5 تباین معنایی    
2-18-4-6 تقابل معنایی    
2-19 ملاحظات روانشناسی زبان     
2-19-1 حافظه     
2-19-1-1 انواع حافظه     
2-9-1-1-1 حافظه کوتاه مدت     
2-9-1-1-2 حافظه بلند مدت     
2-19-1-1-3 حافظه معناشناسی     
2-20 واژگان     
2-20-1 واژگان ذهنی     
2-20-2 سازماندهی واژگان ذهنی     
2-20-3 اطلاعات واژگانی: دانش واژگانی    
2-21 اصول آموزش واژه     
2-22 خلاصه     
فصل سوم: تهیه و تدوین متن های آموزش واژه     
3-1 مقدمه     
3-2 نحوه ی انتخاب واحدهای درسی , واژه ها ساختارها    
3-2-1 چگونگی انتخاب عنوان واحدهای درسی    
3-2-2 نحوه ی انتخاب ساختارها     
3-3 ملاحظات کلی     
3-3-1 اطلاعات مربوط به زبان آموز     
3-3-2 اطلاعات مربوط به شرح درس     
3-3-3 اطلاعات آموزش     
3-4 ساختار کلی واحدهای درسی     
3-4-1 مرحله پیش از خواندن     
3-4-1-1 تصویر     
3-4-1-2 پرسش    
3-4-2 مرحله خواندن     
3-4-3 مرحله پس از خواندن     
3-4-3-1 سوال های درک مطلب     
3-4-3-2 تمرین کاربرد واژه     
3-4-3-3 تمرین باهم آوایی    
3-4-3-4 تمرین تطبیقی     
3-4-3-5 تمرین واژه های مترادف و متضاد     
3-4-3-6 متن های خواندنی     
3-4-3-7 تمرین شبکه ی واژگانی     
3-4-3-8 تمرین گروهی     
3-4-3-9 تمرین های تصویری    
3-4-3-10 تکلیف     
3-4-3-11 تمرین مربوط به مراحل انجام یک کار      
3-4-3-12 تمرین های دیگر     
3-5 خلاصه     
فصل چهارم: متن های آموزش واژه     
4-1 سهراب سپهری     
4-2 گل آقا     
4-3 چغازنبیل     
4-4 زبان آموزی میمون ها     
4-5 پست     
4-6 سال نو    
4-7 فرودگاه     
4-8 طلای سرخ ایران     
4-9 جهانگردی چیست ؟ جهانگرد کیست ؟    
4-10 بوی خوش چای     
4-11 خلاصه     
فصل پنجم: خلاصه و نتیجه     
5-1 خلاصه و نتیجه     
5-2 موضوعاتی برای تحقیق     
منابع     
منابع فارسی    
منابع انگلیسی    
واژه نامه     
فارسی- انگلیسی     
انگلیسی- فارسی
چکیده انگلیسی

تعداد مشاهده: 1106 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 201

حجم فایل:3,247 کیلوبایت

 قیمت: 17,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

تحقیق بررسی زهر عقرب و روش درمان آن


	تحقیق بررسی زهر عقرب و روش درمان آن


بخشی از متن:
عقرب ها بند پایان 8 پایی از رده عنکبوتیان اند که از لحاظ ظاهری شبیه خرچنگ هستند و انبرهایی دارند که به دو اندام جلویی بدنشان متصل میشود. دم آنها پنج بندی است و در انتها به یک قسمت متورم با یک نیش خمیده منتهی میشود.
طول بدن عقربهای بالغ بسته به نوع آنها از 2 تا 10 سانتیمتر متغیر است. رنگ گونه ها نیز از زرد، سبز زیتونی، قهوه ای تا سیاه متغیر است. این موجودات با وجود اینکه دارای چند عدد چشم هستند، ولی عملاً قدرت بینایی ندارند.

فهرست مطالب:
زیست شناسی عقربها
ظاهر عقرب
زاد و ولد عقربها
تغذیه عقربها
علت گزش عقربها
زیستگاه عقربها
گونه های خطرناک ایران
الف) عقرب سیاه بزرگ
ب) عقرب گادیم (دم کشان الماس)
عوامل مؤثر در شدت مسمومیت
اهمیت عمومی و پزشکی
علائم و نشانه های عقرب گزیدگی
کمکهای اولیه در عقرب گزیدگی
پیشگیری و مبارزه با عقرب گزیدگی
الف) بهسازی محیط
ب) حفاظت فردی
ج) استفاده از شکارچیان عقرب

تعداد مشاهده: 514 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:28 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان و دانش آموزان

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

تحقیق بررسی فرزند خواندگی در حقوق ایران و سایر کشورها


	تحقیق بررسی فرزند خواندگی در حقوق ایران و سایر کشورها


چکیده:
یکی از بنیادهای اساسی جامعه، خانواده است که متاسفانه در جوامع غربی، ارزش واقعی و قداست خود را از دست داده است؛ از این رو در اکثر این کشورها با معضلی به نام «کودکان بی سرپرست» مواجه می شویم. در کشور ما نیز بر اثر علل عدیده ای چون مرگ والدین یا یکی از آنها، فقدان اقوام (که توانایی سرپرستی از کودک را دارند) و... . کودکانی بدون حامی و سرپرست می مانند که لازم است توسط مؤسسات دولتی مورد حمایت قرار گیرند. البته گاهی برخی از زوجین خواهان پذیرش این اطفال می شوند که به موجب قانون مدنی ایران برای این دسته از زوجین و نیز کودکان بی سرپرست، شروطی وضع شده است. در این کار تحقیقی با موضوع بررسی فرزند خواندگی در حقوق ایران سعی کرده ایم که در فصل اول به بیان کلیات و سیر تحولات تاریخی موضوع بپردازیم و در فصل های بعد به نکات ریز این موضوع شرایط لازم و در قسمتی از تحقیقی به تطبیق این موضوع با قوانین بعضی از کشورها اشاره ای داشته باشیم.
کلید واژه: فرزند خواندگی، قانون مدنی، حقوق اساسی

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول
کلیات    
مبحث اول: بیان مساله    
گفتار اول: هدف از انجام تحقیق    
گفتار دوم: پیشینه  فرزندخواندگی    
مبحث دوم: تعاریف وسیر تاریخی موضوع    
گفتار اول: فرزند خواندگی در حقوق موضوعه    
مبحث سوم: بررسی قوانین و روابط حاکم بر فرزند خواندگی در حقوق ایران    
گفتار اول: شرایط سرپرستان    
گفتار دوم: شرایط فرزند خوانده    
گفتار سوم: احکام و آثار فرزندخواندگی    
1- فرزندخوانده و حرمت نکاح    
2- حضانت فرزندخوانده    
3- ولایت برفرزندخوانده    
4- نفقه فرزندخوانده    
5- ارث فرزندخوانده    
گفتار چهارم: قانون حاکم بر فرزند خواندگی در حقوق ایران    
گفتار پنجم: آثار فرزند خواندگی    
گفتار ششم: فسخ فرزندخواندگی    
فصل دوم    
مبحث اول: تعارض در قوانین فرزند خواندگی    
گفتار اول: قانون جدید فرزند خواندگی    
گفتار دوم: قانون حاکم بر فرزند خواندگی در حقوق برخی کشورها    
گفتار سوم: فرزند خواندگی در مورد ایرانیان غیر شیعه    
گفتار چهارم: تسهیلات لایحه فرزندخواندگی برای ایرانیان خارج از کشور    
گفتار پنجم: تغییرات قانونی در سرپرستی کودکان    
گفتار ششم: سرپرستی زنان و دختران مجرد    
گفتار هفتم: بررسی ابعاد حقوقی فرزند خواندگی وتحویل اطفال به دیگری    
فصل سوم    
نتیجه گیری    
منابع و مراجع    


تعداد مشاهده: 2211 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:88 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته حقوق


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش