فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

فایلود نیو

دانلود جزوه و تحقیقات آموزشی دانشجویی

تحقیق استرس و اضطراب


	تحقیق استرس و اضطراب


بخشی از متن:
استرس یک بخش عادی از زندگی روزانه است. چنانچه به خوبی اداره شود می تواند در کمک به شما برای فعالیت بهتر، به گونه ای مثبت عمل کند. اما اگر به شیوه ای نادرست اداره شود یا مورد غفلت قرار گیرد، کشنده خواهد بود. استرس عبارت است از پاسخ بدن به الزامات وارده بر آن.
تمام پاسخ های فیزیکی به استرس از جمله: دهان خشک شده، تپش قلب، تسریع ادرار و تند نفس کشیدن از روش هایی است که به طور خودکار بدن را آماده می کند تا از عهده ی موقعیت هایی که در محیط بیرونی برای ما پیش می آید و ممکن است خطرناک باشد، برآییم.
استرس در حد کم بسیار مفید است چون نه تنها باعث بوجود آمدن علاقه و انگیزه در زندگی ما می شود بلکه باعث ایجاد اعتماد به نفس در ما نیز می گردد. نمی توانیم بگوییم تغییراتی عادی که در زندگی ما پیش می آیند کاملا بی ضرر هستند بلکه برای ایجاد نظم و ادامه ی بهتر زندگی ما باید قدرت سازگاری خود را دائما بهبود بخشیم. هنگامی که ما با تغییراتی مواجه می شویم و با آنها دست و پنجه نرم می کنیم به مرور مقاومتر می شویم اما زمانی که تغیییرات شدیدی در زندگی ما رخ می دهد و یا تاثیر منفی زیادی در طول یک زمان خاص بر زندگی ما می گذارد، قابلیت سازگاری ما بیش از اندازه آسیب دیده . کاهش می یابد.
هانس سلیه روانشناس، که به خاطر مطالعات خود در دهه ی 1970، سهم زیادی در تفهیم پدیده ی استرس دارد، یکی از کسانی است که واژه ی استرس را به منظور اشاره به نیروی بالقوه ی مخرب بکار برده است. او نیز از «حالت استرس» سخن می گوید که بیانگر تغییرات جسمانی در پاسخ به یک وضعیت استرس آمیز می باشد.

تعداد مشاهده: 1926 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:139 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی، علوم تربیتی و استفاده شخصی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

پاورپوینت چگونگی کنار آمدن با فشارهای روانی


	پاورپوینت چگونگی کنار آمدن با فشارهای روانی


بخشی از متن:
فشار روانی در روان‌شناسی، پاسخ شخص به عوامل فشارآور و شرایط و وقایع تهدید کننده‌ای است که توان کنار آمدن او را محدود می‌کنند.
 کلمه فشار روانی از کلمه فشار stress در فیزیک گرفته شده‌است. با این فرض که انسان‌ها شبیه اشیاء، مثلاً شبیه فلزات هستند و در برابر نیروهای متوسط بیرونی مقاومت می‌کنند ولی وقتی نیروها خیلی زیاد می‌شوند، انعطاف‌پذیری و برگشت‌پذیری‌شان را از دست می‌دهند.اما انسان ها برخلاف فلزات می توانند فکرو استدلال کنند. چون انسان ها در هزاران وضعیت اجتماعی و محیطی متفاوت قرار می گیرند.

فهرست مطالب:
فشار روانی چیست؟
منشأ فشار روانی چیست ؟
راهبردهای کنار آمدن با فشار روانی
 علائم فشار روانی بطور کلی به سه دسته تقسیم می شوند
روش‌های کنار آمدن غیر مؤثر با فشار روانی
روش‌های کنار آمدن مشکل مدار یا روش‌های فائق آمدن مؤثر بر فشار روانی
نتیجه گیری
منابع



تعداد مشاهده: 955 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:696 کیلوبایت

 قیمت: 3,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان روانشناسی، علوم تربیتی و استفاده شخصی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل پاورپوینت و قابل ویرایش

بررسی رابطه هوش هیجانی معلمان و بهداشت روانی دانش آموزان


	بررسی رابطه هوش هیجانی معلمان و بهداشت روانی دانش آموزان


پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی (M.A) بررسی رابطه هوش هیجانی معلمان و بهداشت روانی دانش آموزان دبیرستانهای شبانه روزی شهرستان مانه و سملقان در سال تحصیلی 90-89

چکیده:
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی معلمان و بهداشت روانی دانش آموزان در دبیرستان های شبانه روزی شهرستان مانه و سملقان در سال تحصیلی 90-89 می باشد. جامعه اماری مورد مطالعه کلیه دبیران و دانش آموزانی هستند که در سال تحصیلی 90- 89 در دبیرستانهای شبانه روزی مانه و سملقان مشغول به کار و تحصیل اند، حجم جامعه 1177 نفر بوده که بر اساس جدول کرجسی- مرگان، حجم نمونه 289 نفر که به روش نمونه گیری تصادفی ساده به منظور انجام تحقیق انتخاب شده و از طریق پاسخگویی به پرسشنامه هوش هیجانی وی سینگر و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ مورد بررسی قرار گرفتند.این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی بوده و روایی یا اعتبار پرسشنامه ها از بررسی نظر کارشناسان و متخصصان، اعتبار محتوا و استفاده از پرسشنامه های استانداردبرای طراحی سؤالهای پرسشنامه حاصل شده است. پایایی پرسشنامه های مورد استفاده به کمک آلفای کرونباخ ارزیابی شده است که با توجه به مناسب بودن مقادیر آلفای کرونباخ اعتبار درونی ابزار مورد تأیید قرار گرفته است.
در ارتباط با جامعه مورد مطالعه یک فرضیه اصلی وپنجفرضیه فرعی مطرح شد که با استفاده از داده های به دست آمده از پرسشنامه ها و آزمون های آماری مورد بررسی قرار گرفتند.
نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق نشان می دهد که در فرضیه اصلی بین هوش هیجانی معلمان و بهداشت روانی دانش آموزاندر سطح فراتر از 5 درصد نیز معنی دار است و گویای ارتباط دو متغیر را نشان می دهد و فرضیه مورد تأیید قرار گرفته است .به بیان دیگر بین این دو متغیر رابطه  قوی و مثبت وجود دارد.همچنین نتایج حاصل از بررسی فرضیات فرعی از عدم وجود رابطه بین متغیرهای مورد مطالعه در تمامی فرضیات فرعی تحقیق یعنی مؤلفه های هوش هیجانی (شامل: خودآگاهی، خود نظمی، خود انگیزشی، همدلی و مهارتهای اجتماعی) و بهداشت روانی دانش آموزان خبر می دهد. میانگین نمرات هوش هیجانی پاسخ دهندگان عدد 67/12 بدست آمد که نشان دهنده هوش هیجانی بالای پاسخ دهندگان در گروه مورد مطالعه  می باشد.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
هدف اصلی
اهداف فرعی
فرضیات تحقیق
فرضیه اصلی
فرضیات فرعی
متغیرهای تحقیق
متغیر مستقل
متغیر وابسته
متغیر کنترل
متغیر تعدیل کننده
تعاریف نظری و عملیاتی
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم
بخش اول
هوش هیجانی
مقدمه
مفهوم هوش
تعریف هوش و انواع آن از نظر گاردنر
مفهوم هیجان
مؤلفه های هیجان
طبقه بندی هیجانها
پیشینه مطالعه هوش هیجانی
مفهوم هوش هیجانی
هوش هیجانی و بهره هوشی
مهارتهای هوش هیجانی
مؤلفه های هوش هیجانی
هوش هیجانی و تعلیم و تربیت
کاربرد هوش هیجانی در محیط کار
اساس فرهنگی هوش هیجانی
مدل های هوش هیجانی
مدل هوش هیجانی گلمن
مدل هوش هیجانی مایر و سالووی
مدل هوش هیجانی بار- آن
مدل هوش هیجانی دولویکس و هیگس
زمینه های بحث هوش هیجانی
سیستم ارتباط عصبی
هماهنگی فکر و هیجان
بهداشت روانی
معنی و مفهوم بهداشت روانی
دیدگاه ها و نظریه ها در بهداشت روانی
ضرورت بهداشت روانی
مشخصه های بهداشت روانی و شخصیت سالم
بهداشت روانی در دوره ی نوجوانی
پیشگیری و روشهای تحقیق در بهداشت روانی
چگونه به بهداشت روانی خود کمک کنیم؟
تعلیم اصول بهداشت روانی به آموزگاران
پیشینه تجربی تحقیق
تحقیقات داخلی درباره هوش هیجانی
تحقیقات خارجی درباره هوش هیجانی
تحقیقات داخلی درباره بهداشت روانی
تحقیقات خارجی درباره بهداشت روانی
تلفیق یافته های نظری و تجربی
مدل نظری تحقیق
فصل سوم
مقدمه
جامعه آماری
نمونه آماری
عنوان
روش نمونه گیری
حجم نمونه
طرح پژوهش
ابزار جمع آوری داده ها
پرسشنامه هوش هیجانی
پرسشنامه سلامت روانی
روایی پرسشنامه ها
پایایی
روش اجرای آزمون
روش نمره گذاری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
مقدمه
توصیف داده ها
آزمون همبستگی برای فرضیه های اصلی و فرعی
آزمون همبستگی برای متغیر های اصلی و فرعی
آزمون تی برای فرضیه های اصلی و فرعی
آزمون رگرسیون برای فرضیه های اصلی و فرعی
فصل پنجم
نگاهی اجمالی به سیر تحقیق
بحث و نتیجه گیری و تفسیر هر یک از نتایج
نتایج بر اساس فرضیه اصلی تحقیق
نتایج بر اساس فرضیات فرعی تحقیق
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات پژوهش
فهرست مراجع
منابع فارسی
منابع انگلیسی

فهرست جداول:
2-1 مهارتهای هوش هیجانی از نظر گلمن
3-1 نمره گذاری سوالات پرسشنامه هوش هیجانی
3-2 سوالات مرتبط با هر یک از مولفه های هوش هیجانی 
3-3 ضرایب آلفای کرونباخ برای متغیرهای تحقیق 
3-4 مدل نمره گذاری لیکرت 
4-1 آماره توصیفی مربوط به جنسیت
4-2 آماره توصیفی مربوط به میزان تحصیلات
4-3 آماره توصیفی مربوط به سن
4-4 آماره توصیفی مربوط به سمت آزمون شونده
4-5 آماره توصیفی مربوط به وضعیت تأهل 
4-6 آماره توصیفی مربوط به نام دبیرستانها 
4-7 آماره توصیفی مربوط به متغیرهای جانبی
4-8  آماره توصیفی مربوط به متغیر های اصلی
4-9 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون بین هوش هیجانی و بهداشت روانی
4-10 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون بین خودآگاهی و بهداشت روانی
4-11 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون بین خودنظمی و بهداشت روانی 
4-12 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون بین خودانگیزشی و بهداشت روانی
4-13 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون بین همدلی و بهداشت روانی 
4-14 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون بین مهارتهای اجتماعی و بهداشت روانی
4-15 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی تحصیلات نسبت به هوش هیجانی
4-16 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی سن نسبت به هوش هیجانی
4-17 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی جنسیت نسبت به هوش هیجانی
4-18 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی سمت نسبت به هوش هیجانی    
4-19 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی وضعیت تاهل  نسبت به هوش هیجانی
4-20 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیر جانبی نام دبیرستان نسبت به هوش هیجانی
4-21 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی تحصیلات نسبت به بهداشت روانی
4-22 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی سن نسبت به بهداشت روانی    4-23 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی جنسیت نسبت به بهداشت روانی       
4-24 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی سمت نسبت به بهداشت روانی   
4-25 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیرهای جانبی وضعیت تاهل نسبت به بهداشت روانی       
4-26 خلاصه ای از ضریب همبستگی پیرسون متغیر جانبی نام دبیرستان نسبت به بهداشت روانی       
4-27 آزمون t مستقل میانگین نمرات هوش هیجانی و بهداشت روانی
4-28 آزمون t مستقل میانگین نمرات خودآگاهی و بهداشت روانی
4-29 آزمون t مستقل میانگین نمرات خودنظمی و بهداشت روانی
4-30 آزمون t مستقل میانگین نمرات خودانگیزشی و بهداشت روانی
4-31 آزمون t مستقل میانگین نمرات همدلی و بهداشت روانی
4-32 آزمون t مستقل میانگین نمرات مهارتهای اجتماعی و بهداشت روانی
4-33 آزمون رگرسیون چند متغیری نمرات  هوش هیجانی و بهداشت        
4-34 نتایج آزمون رگرسیون چند متغیری نمرات  خودآگاهی معلمان  بهداشت روانی       
4-35 نتایج آزمون رگرسیون چند متغیری نمرات  خودنظمی معلمان  و بهداشت روانی       
4-36 نتایج آزمون رگرسیون چند متغیری نمرات  خودانگیزشی معلمان  و بهداشت روانی       
4-37 نتایج آزمون رگرسیون چند متغیری نمرات  اصل مبتنی بر استاندارد بودن اخلاقی همدلی و بهداشت روانی       
4-38 نتایج آزمون رگرسیون چند متغیری نمرات مهارتهای اجتماعی معلمانو بهداشت روانی       

فهرست نمودارها:
4-1 نمودار فراوانی جمعیت 
4-2 نمودار فراوانی تحصیلات
4-3 نمودار فراوانی سن افراد  
4-4 نمودار فراوانی سمت آزمون شونده 
4-5 نمودار فراوانی وضعیت تأهل  
4-6 نمودار فراوانی نام دبیرستان
4-7  نمودار رگرسیون چند متغیری نمرات  هوش هیجانی و بهداشت روانی
4-8 نمودار رگرسیون چند متغیری نمرات  خود آگاهی و بهداشت روانی 
4-9 نمودار رگرسیون چند متغیری نمرات  خود نظمی و بهداشت روانی
4-10 نمودار رگرسیون چند متغیری نمرات  خودانگیزشی و بهداشت روانی
4-11 نمودار رگرسیون چند متغیری نمرات  همدلی و بهداشت روانی
4-12 نمودار رگرسیون چند متغیری نمرات  مهارت های اجتماعی و بهداشت روانی
فهرست اشکال:
2-1 مدل نظری تحقیق

تعداد مشاهده: 2990 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 123

حجم فایل:1,133 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

تحقیق پیچ و مهره ها


	تحقیق پیچ و مهره ها


بخشی از متن:
پیچ و مهره ها پرکاربرد ترین قطعات صنعتی هستند که به عنوان فستنر و یا اتصال دهنده کاربرد روزمره بسیار زیادی دارند.
تقریبا هر سازه و یا استراکچری بررسی نماییم تعداد بسیار زیادی از انواع پیچ و مهره ها را می یابیم. این انواع پیچ و مهره بر اساس نوع کاربری، شرایط محیطی، نوع آچار برای اتصال و میزان تنشی که میبایست تحمل کند دارای شکل، ساختار و مجمنس مختلف می باشند.
برخی از پیچ ها برای اتصال نیاز به سوراخ اولیه در سطح کار دارند مثل پیچ های سر شش گوش که معمولا همراه با مهره و واشر استفاده میشوند. برخی دیگر از پیچ ها مانند پیچ های خود کار و سرمته ای نیاز به ایجاد سوراخ اولیه در سطح کار ندارند و خود مسیر خود را باز میگنند.
پیچ های خودکار و سر مته ای نیازی به مهره ندارند، این درحالی است که پیچ های شش گوش و ماشینی اغلب همراه با مهره استفاده میشوند.
لازم به ذکر است که بصورت استاندارد معمولا جنس پیچ و مهره یکسان انتخاب میشود . در غیر این صورت بستن مهره روی پیچ گاها با مشکل روبرو خواهد شد.
از میان انواع پیچ و مهره، پیچ و مهره شش گوش در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد. این پیچها معمولا دارای استقامت کششی بسیار بالایی بوده و در شسایزهای مختلف تولید میشوند.

فهرست مطالب:
پیچ و مهره ها
تاریخچه پیج
تاریخچه پیج و مهره در ایران
استاندارد پیچ و مهره
مفهوم اور کردن در پیچ ومهره ها
- جداول و استانداردها
- ابعاد استاندارد مهره ها
جهت گردش دندانه های پیچ
پیچ و مهره های غیر خودکار یا ساده
پیچ های خودکار
پیچ و مهره های ساختمانی
پیچ و مهره های صنایع خودروسازی
انواع پیچ و مهره
پیچ و مهره شش گوش استیل
پیچ و مهره شش گوش گالوانیزه
پیچ و مهره آچارخور آهن
پیچ و مهره آلن

تعداد مشاهده: 1537 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:168 کیلوبایت

 قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

پروژه کتابچه ی راهنمای آموزشهای زیست محیطی


	پروژه کتابچه ی راهنمای آموزشهای زیست محیطی


مقدمه:
در سرزمین ما، مقوله محیط زیست و در پیوند مستقیم با آن، ضرورت حفاظت از محیط زیست به عنوان دانش، بینش و حرفه از تاریخچه ای بس نوین بر خوردار است و به همین دلیل است که هنوز جایگاه واقعی خود را میان اذهان عمومی باز ننموده است (1) با توجه به رشد روز افزون جمعیت و محدود بودن منابع طبیعی در دسترس، امروزه مسئله حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از مهمترین مسائل جامعه بشری مطرح شده است که لازمه آن آموزش های زیست محیطی به افراد جامعه می باشد. نکته حائز اهمیت این است که حفظ محیط زیست محدود به مرزهای سیاسی و جغرافیایی نبوده و اهتمام جمعی همه ساکنان کره زمین را می طلبد. بنابراین مسائل محیط زیست در اواخر قرن بیستم بعدی جهانی یافت و مورد توجه و رسیدگی جدی کارشناسان قرار گرفته است.
درک عواملی و عواقب دگرگونی جهانی محیط زیست و یافتن راههای مناسب جهت پیشگیری و مقابله با آثار سوء آن بسیار ضروری است. (2) آموزش های زیست محیطی به عنوان یک اولویت مهم و درجه اول برای کلیه جوامع  انسانی به خصوص کشورهای در حال توسعه مطرح می شود. در چنین جوامعی توسعه صنایع، کشاورزی و افزایش جمعیت و توسعه شهرها موجب سرازیر شدن انبوهی از آلاینده های مختلف به محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده گردیده و از سوی دیگر و عمدتا به دلیل آگاهی لازم، هنوز راههکارهای جدید برای مهار این قبیل آلودگی ها پیش بینی نشده است و در نتیجه معضلات ناشی از بروز این مسائل هر چه بیشتر خود نمایی می کنند. بنابراین ضروری است که تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوان این پدیده خطرناک را که البته هنوز بسیاری از افراد خطر آن را درک نمی نمایند کنترل نمود. (3)

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات و اهداف
مقدمه    
بیان اهداف    
هدفهای کلی واهداف رفتاری آموزش محیط زیست    
تاریخچه توسعه آموزش زیست محیطی    
اهداف آموزش محیط زیست    
انواع برنامه های آموزشی در زمینه آموزش محیط زیست    
روند تاریخی آموزش محیط زیست    
در آمدی به مسایل زیست محیطی بین المللی    
فصل دوم: تعاریف، مفاهیم، آلودگیها، راهکارها و آموزش ها
هوا    
آب    
انرژی و اثرات زیست محیطی نیروگههای حرارتی    
زباله ها    
صوت    
نفت    
خاک   
جنگل    
فصل سوم: کنفرانس‌ها
کنفرانس جهانی آموزش محیط زیست- توکیو    
کنفرانس جهانی محیط زیست استکهلم    
کنفرانس جهانی محیط زیست برانتلند   
کنفرانس جهانی محیط زیست- ریو   
فصل چهارم: راهکارها
کجا و چگونه محیط زیست را آموزش دهیم    
تاریخچه آموزش محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست    
راهکارهای حفاظت از محیط زیست   
آینده نگری و تعهد در قبال نسل های آینده    
تدوین راهکارهای عملی در آموزش محیط زیست    
فصل پنجم: نتیجه گیری    
منابع و ماخذ     

تعداد مشاهده: 2214 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 91

حجم فایل:130 کیلوبایت

 قیمت: 3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان محیط زیست، مدیران، دبیران و معمان


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش